Tuesday, February 5, 2008

cum spuneam, despre nesimtire...

...si nu a oricui, ci a israelienilor. in postul anterior va vorbeam despre unele aspecte ale vietii cotidiene israeliene, in special legate de comportamentul in trafic. Din acel post, se putea intelege ca dragii nostri israelieni sun ingerasi pe pamant la nivel de buna crestere. no way, jose! Este bine stiut ca din gradinita inca sunt crescuti cu ideea ca totul le este permis, ca nu poti ingradi libertatea pruncului de a zbiera in magazin ca vrea nu stiu ce bomboana, ca ei sunt l'ombelico del mondo. Si asa cresc. Si apoi, daca la un moment dat cineva le spune un "nu" cat de mic, este sof ha'olam (sfarsitul lumii). si atunci ma intreb (mai ales in perspectiva lu' bebele lu' Sori) : cum poti sa iti cresti copilul si cat de bine poti sa il educi daca la scoala si in jurul lui toti o sa fie asa...cum sa il inveti sa fie politicos, daca odata urcat in orice monit sherut (maxi taxi) ii auzi pe cei din jur tipand "Sofer, opreste aici!" "deschide portbagaju!" pe tonul cel mai normal (pentru ei) posibil tipator-rastit.
Funny! tocmai am vorbit la telefon cu un amic si vorbind de cu totul altceva mi-a zis :"Dana! noi, israelienii nu suntem politicosi asa ca nu fii nici tu!":)) si asta cand ii reprosam ca saptamana trecuta la salsa m-a lasat balta de cum am intrat si s-a dus la unul din cursurile de avansati iar pe mine m-a "agatat" proful de incepatori (in aceeasi sala, in acelasi timp sunt vreo 5-6 profi care predau cate unui grup micutz, si tu te duci in functie de nivelul tau la grupa respectiva) si cand am vrut sa merg si eu la avansati, nu m-a mai lasat, ca sa il ajut pe el sa predea. Reactia prietenului acesta al meu? Nu sorry ca nu te-am asteptat si ca m-am facut ca parca nu am venit impreuna, ci " de ce ti-a pasat ca el vrea sa stai acolo? nu trebuia sa stai din politete"...acum ma intelegeti?:)

No comments: